مکالمه سرقت ادبی موسیقی می تواند یک موضوع دشوار باشد ، زیرا تعداد بیشماری دادخواست باعث شده هنرمندان سر خود را خراشیده و روی شانه های خود نگاه کنند. بسیاری احساس می کنند که موارد سرقت آواز به ندرت به انداز as طرفین تعقیب قضایی سیاه و سفید است. و گرچه استدلال در مورد تخلف عمدی همیشه آسان نیست ، خصوصاً با توجه به تعداد محدودی از پیشرفت های آکورد و ایده های آهنگین ، برخی از موارد کمی روشن تر از موارد دیگر است – به ویژه هنگامی که دادگاه افکار عمومی به خونخواهی می پردازد.

دی جی مگان رایت

آلبرتو E. رودریگز / گتی ایماژ

در مورد آخرین همکاری دی جی مگان رایت با Will.i.am و A $ AP Ferg ، سازنده ضربی “فرهنگ” ، خیلی ها خیلی زود به دلیل شباهت های غیرقابل انکار با “قطره یخ” دی جی لاگ ، خطای آشکار بازی را اعلام کردند. برای کسانی که نمی دانند ، لاگ یک تهیه کننده آفریقای جنوبی است که اهل دوربان است و یکی از بازیکنان برجسته ژانر Gqom است. در سال 2016 ، او با برچسب Goon Club Allstars مستقر در لندن همکاری کرد و “قطره یخ” را ارائه داد ، آهنگی که در EP با عنوان Lag ارائه شده است.

https://www.youtube.com/watch؟v=9ycr4BI8I94

طولی نکشید که بسیاری اظهارات توئیتر رایت را به اتهامات دزدی ادبی سرازیر کردند ، این واقعیت با توجه به موضع گیری ترانه در برابر تهدید دائمی کرکس های فرهنگ ، طعنه آمیزتر شد. آنقدر بد شد که Ryte در واقع نظرات مربوط به صفحه YouTube آهنگ را غیرفعال کرد ، که از آن زمان بیش از دو میلیون بازدید داشته است. دی جی لاگ خود پیشنهادات خود را در مورد نظرات Ryte در توییتر ارائه داد ، قطعه ای از آهنگ را به اشتراک گذاشت و ابراز داشت که “در سنت ما احترام حرف اول را می زند. افت یخ فرهنگ ماست. “

از هم اکنون ، Ryte هنوز پاسخی به این واکنش نشان نداده است – هرچند با توجه به سرعت در حال گسترش اختلافات تعجب آور نیست که به این روش به طرز شایسته ای رسیدگی می شود. برای کسانی که به دنبال نتیجه گیری خود هستند ، هر دو آهنگ برای مطالعه شما گنجانده شده است. فکر می کنید مگان رایت و تیمش از “Ice Drop” ساخته DJ Lag الهام گرفته اند؟

https://www.youtube.com/watch؟v=PjTRve7GlAg