دیو پروس ، بازیگر بریتانیایی معروف به بازی در نقش دارت وادور جنگ ستارگان سه گانه ، در 85 سالگی درگذشت.

مدیریت مدیریت Bowington ، یکشنبه ، در توئیتر اعلام کرد: “برای ما و میلیون ها طرفدار در سراسر جهان با ابراز تاسف و ناراحتی شدید و دلسرد کننده قلب ، اعلام می کنیم مشتری ما Dave Prowse MBE در سن 85 سالگی درگذشت.” .

Prowse در سال 2018 با سرطان پروستات تشخیص داده شد.

در حالی که Prowse در نقش Vader با لباس نمادین سیاه بازی می کرد ، این بازیگر James Earl Jones بود که صدایی برای شخصیت ارائه داد.

مارک همیل ، بازیگر پسر روی پرده روی پرده ، در لوک اسکای واکر گفت: “خیلی ناراحت از شنیدن دیوید پروس گذشت.” “او مرد مهربانی بود و خیلی بیشتر از دارت ویدر. بازیگر-شوهر-پدر-عضو سفارش امپراتوری بریتانیا -3 بار قهرمان وزنه برداری انگلیس و نماد ایمنی Green Cross Code Man. او طرفداران خود را به اندازه آنها دوست داشت دوستش داشتم.”

Prowse همچنین به عنوان هیولا در وحشت فرانکنشتاین در سال 1970 و به عنوان محافظ در فیلم افسانه ای استنلی کوبریک ساعت نارنجی در سال 1971

“نیرو با او باشد ، همیشه!” توماس بوینگتون ، نماینده سابق وی ، به بی بی سی گفت. “اگرچه به خاطر بازی در بسیاری از هیولاها – برای خودم و همه کسانی که دیو را می شناختند و با او کار می کردند ، مشهور بود ، او در زندگی ما یک قهرمان بود.”

[Via]