در حال نزدیک شدن به پایان سال 2020 هستیم ، سالی که همه گیر ویروس کرونا مشخص شده است. طی ماه ها ، ویروس مرموز بیش از 1.33 میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده است و فقط در چند هفته گذشته نشانه های امیدوار کننده واکسن شنیده ایم. چند ماه طول می کشد تا در دسترس عموم قرار گیرد اما طبق تحقیقات جدید دانشگاه کاردیف ، ممکن است راهی جدید برای کاهش انتقال از طریق محصولات بدون نسخه وجود داشته باشد.


زوزانا گوگووا / گتی ایماژ

یک مطالعه جدید نشان دهنده علائم امیدوارکننده دهان شویه است که حاوی 0.07 درصد کلرید استیل پیریدینیم است و می تواند ویروس کرونا را در بزاق انسان ریشه کن کند. اگرچه مطالعه مقدماتی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است ، تحقیقات دانشگاه کاردیف نتایج مشابهی را با مطالعه دیگری از اوایل ماه نوامبر در مورد علائم امیدوارکننده دهانشویه به اشتراک می گذارد.

دنیل و لیسترین از جمله مارک هایی هستند که به گفته این مطالعه در از بین بردن ویروس کرونا در بزاق انسان مثر است. سومین محصولی که آنها استفاده کردند حاوی 23٪ اتانول همراه با اتیل لوروئیل آرژینات بود که آنها گفتند بی اثر است.

“گنجاندن روغنهای اساسی [such as in Listerine Cool Mint] یا [the compound] LAE [found in Listerine Advanced] به نظر می رسد برای کارایی مطلوب مورد نیاز است “، در این گزارش آمده است.

تحقیقات برای تأیید اینکه آیا دهانشویه در واقع ابزاری م inثر در مبارزه با ویروس کرونا است ، خیلی زود است. کارشناسان هشدار می دهند که مردم نباید به آن به عنوان یک درمان یا درمان بیماری نگاه کنند ، اگرچه آنها با کشف کشف دلگرم می شوند.

[Via]