دانشمند مشهور بیل نای از TikTok برای توضیح اهمیت استفاده از ماسک در طی همه گیری ویروس کرونا استفاده می کند.

Bill Nye، COVID-19، Masksواشنگتن پست / گتی ایماژ

نای در حالی که جلوه نمادین پاپیون خود را تکان می داد ، گفت: “ویروس ها به خودی خود سفر نمی کنند ، بلکه آنها از طریق قطرات کمی تف و خرخر حرکت می کنند. “الیاف بهم پیچیده می شوند ، بنابراین وقتی قطره به الیاف ماسک وارد می شود ، به دام می افتد. درک آن همه دشوار نیست. همه به همین دلیل قوانین استفاده از ماسک را داریم.”

نای ادامه داد: “امیدوارم که هرچه ماسک بیمار کمتری ببیند.”

بیل نای دانشمند علوم میزبان همچنین از TikTok خود برای مقابله با سایر موارد مهم مانند نژاد استفاده کرده است. در اوایل سال جاری ، او توضیح داد که چگونه همه نژادها در طی بخشی از نژادپرستی یکسان هستند.

نای در ویدئو توضیح می دهد: “اکنون این نقشه همان قاره ها فقط با یک رنگ است و معلوم می شود که همه افراد کره زمین از نژاد افرادی هستند که در آفریقا زندگی می کردند.” نای ادامه داد: “پوست ما جایی است که ویتامین D تولید می کنیم ؛ اگر ماوراio بنفش کافی دریافت نکنید ، ویتامین D کافی ندارید.” “اما اگر ماوراlet بنفش بیش از حد دریافت کنید ، فولات خود را شکسته اید. باید آن را در تعادل کامل داشته باشید. و از آنجا که فرابنفش متفاوت است ، رنگ پوست ما نیز متفاوت است. به همین دلیل پوست ما دارای رنگ متفاوت است.”

TikTok نای را اینجا ببینید.

[Via]