رئیس جمهور پیشین باراک اوباما می گوید جمهوری خواهانی که از ادعای دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات منجر به پیروزی جو بایدن حمایت می کنند ، او را “نگران” می کنند.

باراک اوباما ، دونالد ترامپجو رادل / گتی ایماژ

اوباما در مصاحبه ای با گفت: “این آسیب دیده است.” صبح یکشنبه CBS. “از آنجا که آنچه اتفاق می افتد این است که انتقال مسالمت آمیز قدرت – این تصور که هر یک از ما که به یک دفتر منتخب دست می یابیم ، خواه سگ گیر باشد یا رئیس جمهور ، خدمتگزار مردم هستیم ، این یک کار موقت است ، ما بالاتر از قوانین نیستیم ، ما بالاتر از قانون نیستیم – این جوهره دموکراسی ماست. “

اوباما گفت: “به نظر می رسد انگیزه آنها تا حدی وجود دارد زیرا رئیس جمهور دوست ندارد ضرر کند و هرگز ضرر را قبول نمی کند.” “من از این واقعیت بیشتر ناراحت هستم که سایر مقامات جمهوری خواه که به وضوح می دانند بهتر با این کار روبرو هستند ، او را به این شکل تحقیر می کنند. این یک قدم دیگر در مشروعیت زدایی است ، نه فقط دولت ورودی بایدن ، بلکه به طور کلی دموکراسی. و این یک مسیر خطرناک است. “

حزب جمهوری خواه به دنبال نتایج انتخابات دچار اختلافاتی شده است ، بسیاری از افراد مانند جورج دبلیو بوش گفتند که نتایج دقیق است و دیگران در کنار ترامپ بودند و ادعا می کردند که ریاست جمهوری از فرمانده کل فعلی دزدیده شده است. شعارهای “فاکس نیوز مکنده“پس از آنکه بسیاری از صاحب نظران در شبکه برای خرید نظریه های تقلب در رای دهندگان مردد بودند ،” شنبه در “راهپیمایی میلیون MAGA” تکرار شد.

ترامپ بارها ادعا کرده است که در انتخابات سال 2020 تقلب رای دهندگان بی سابقه صورت گرفته است. روز شنبه ، رئیس جمهور پس از شرکت در “راهپیمایی میلیونی MAGA” ، یک بار دیگر در مورد انصاف انتخابات توئیت کرد: “این انتخابات تقلب شد ، از سلطه تا بالا و پایین!”

[Via]